Onderwerp ‘T’

0

Trouwen


Trouwen

1.Vraag: Is het huwelijk verplicht in de Islam of is het optioneel? Ik bedoel, als iemand opzettelijk niet wil trouwen, is dat toegestaan in de Islam?

Antwoord: Het is vanzelf aanbevolen.


2.Vraag: Is het toegestaan voor iemand die besmet is met aids, om te trouwen met een persoon die geen aids heeft?

Antwoord: Ja, maar het is niet toegestaan ​​voor hem/haar om de andere partij te misleiden door zichzelf op het moment van voorstellen opzettelijk te presenteren als aids vrij, terwijl hij/zij dat niet is. Ook is het niet toegestaan ​​voor hem /haar om intiem met elkaar te zijn, op een manier die de andere partner zou infecteren.

Echter, indien er slechts een kans is op infectie en geen zekerheid, dan is het niet verplicht voor hem/haar om zich te onthouden van intimiteit, op voorwaarde dat er overeenstemming hierover is.


3.Vraag:
Wat is de regelgeving op het huwelijk tussen twee mensen die dragers zijn van het aidsvirus?

Antwoord: Er is hier geen bezwaar tegen. Echter, indien de seksuele relatie tussen hen gebonden is aan het verergeren van de ziekte in een ernstige mate, dan is het noodzakelijk voor hen om zich te onthouden hiervan.

 

4.Vraag: Wat is de uitspraak over de seksuele relatie van een Aidspatiënt? Is het voor niet-geïnfecteerde personen toegestaan om seksuele relatie te weigeren met hun partner, omdat geslachtsgemeenschap één van de belangrijkste manier is van overdracht van het virus?

Antwoord: Voor een niet-geïnfecteerde vrouw is het toegestaan om zich niet-beschikbaar te stellen voor intimiteit (die kan leiden tot overdracht van het virus) aan haar besmette man. Het is inderdaad verplicht voor haar om hem te onthouden van een dergelijk intimiteit.

Als het mogelijk is om de kans op infectie te verminderen tot een gering niveau, bijvoorbeeld 2%, door het gebruik van condooms, etc., dan is het toegestaan ​​voor haar om intiem te zijn met haar man. In een dergelijk geval is het op basis van voorzorg, niet toegestaan ​​voor haar om (intieme relatie met haar man) te weigeren.

Dit verduidelijkt ook het geval van een man die geen drager is van het virus en de vrouw wel: het is niet toegestaan ​​voor hem om seksuele relatie met haar te hebben in beschouwing wat verstandige mensen als groot risico zien (van besmetting met het virus). In een dergelijk geval wordt het recht van seksuele betrekkingen (minstens eenmaal in de vier maanden) voor een vrouw onderbroken, behalve wanneer het mogelijk wordt bij het aanpassen van een methoden die de overdracht van het virus goed kan voorkomen.


5.Vraag:
Is het toegestaan om te trouwen met een oneerbare vrouw (prostituee)?

Antwoord: Als een vrouw bekend staat als een ontuchtige persoon, dan is het niet toegestaan ​​om met haar te trouwen totdat ze echt berouwt en evenzo is het niet toegestaan ​​om met een ​​man te trouwen die bekend staat om zijn wellustige karakter, totdat hij echt berouwt. Als een man met een vrouw van “losse karakter” wil trouwen, dan moet hij uit voorzorg wachten tot ze rein wordt van haar menstruatieperiode, ook als hij (of iemand anders) onzedelijkheid met haar had.


6.Vraag:
Mag een Seyed vrouw met een niet-Seyed man trouwen?

Antwoord: Dat is toegestaan, er is hier geen bezwaar tegen.


7.Vraag:
Mag een moslim met zijn eigen nicht/neef trouwen?

Antwoord: Dat is toegestaan.


8.Vraag:
Is het voor een moslimman toegestaan om een tijdelijk huwelijkscontract aan te gaan met een christen of joods vrouw?

Antwoord: Ja, het is toegestaan.


9.Vraag:
Is het toegestaan ​​ om de Imams deel van de Khums (sahm-e Imam), voor het huwelijk van een gelovige (Mo’min) in het Westen te geven, wetende dat de hoeveelheid geld die hier wordt gegeven (voor dit huwelijk) voor meerdere huwelijken (in de islamitische landen) kan worden gebruikt, terwijl er vele behoeftige moslims in Islamitische landen zijn? Is het niet noodzakelijk dat de meest benodigde mensen geholpen moeten worden van de sahm-e Imam geld?

Antwoord: Hulp bieden bij het huwelijk van een behoeftige gelovige is één van de kenmerken van de imam (as), het is niet toegestaan om het (sahm-e imam) hiervoor of andere doeleinden uit te geven, zonder de toestemming van de Marja (geleerde) of zijn vertegenwoordiger.

Het is niet noodzakelijk om de sahm-e imam uit te geven aan de belangen van de meest benodigde mensen. Wat belangrijk is, is het prioriteren van de belangrijkste oorzaken.


10.Vraag:
Is het voldoende voor een niet-Arabier om het huwelijk formule in het Arabisch uit te spreken zonder begrip voor de betekenis van de woorden, ook al weten we dat het doel voor het uitspreken van die woorden is om het huwelijk op de juiste manier uit te voeren?
Stel dat alleen de uitspraak voldoende is, is het nog nodig om het huwelijk formule in het Arabisch uit te spreken, zonder de noodzaak om het in een andere taal te zeggen?

Antwoord: Het is voldoende, op voorwaarde dat de persoon enig begrip heeft -ook al is het een grove selectie- van de betekenis van de Arabische woorden, op basis van verplichte voorzorgsmaatregel. Het zou niet voldoende zijn om het in een andere taal uit te spreken.


11.Vraag:
Is het uitspreken van de huwelijks formule aan de telefoon geldig?

Antwoord: Het is geldig.


12.Vraag:
Is het mogelijk (voor een getuige) om te getuigen door middel van de telefoon, fax of brief?

Antwoord: De regels en gevolgen die gelden voor het afleggen van het getuigenis in aanwezigheid van de beoordelaar, kan niet geconcretiseerd worden zonder de fysieke aanwezigheid van de getuige.
Wat betreft het getuigenis, op de hierboven genoemde methoden (wat als incident beschreven is) en andere soortgelijke methoden, zijn voldoende, op voorwaarde dat zij behouden zijn tegen bedrog en fouten.


13.Vraag:
Is het toegestaan ​​om zorgvuldig te kijken naar het lichaam -met uitzondering van de privé delen- van een vrouw waarmee men van plan is mee te trouwen (met of zonder seksuele motivatie).

Antwoord: Het is toegestaan om te kijken naar de vrouwelijke delen zoals het gezicht, het haar en de handen, maar zonder wellustige bedoelingen. En (het is toegestaan ​), zelfs als men weet dat wellustige gedachten zullen voorkomen (door te kijken naar haar). Wanneer men te weten is gekomen over haar gelaatstrek, door de eerste blik, dan is het niet toegestaan om nog een keer te kijken.


14.Vraag:
Sommige Westerse regeringen laten het toe dat een dochter onafhankelijk van haar ouders wordt, nadat ze haar zestiende jaar heeft voltooid. Als zij het advies van haar ouders vraagt, dan is het alleen voor het vragen naar hun mening of uit respect voor hun. Is het voor zo een maagd meisje toegestaan om te trouwen (een permanent of tijdelijk huwelijk) zonder toestemming van haar vader?

Antwoord: Een permanente huwelijk betekent dat de vader haar toestemming geeft om te trouwen met wie zij wil, of dat hij zich terug heeft getrokken van zijn mening in de zaak van haar huwelijk. In dit geval is het toegestaan voor haar om te trouwen, anders is het op basis van verplichte voorzorgsmaatregel niet toegestaan.

 

15.Vraag: Als een vrouw ouder dan dertig jaar is, (en nog steeds maagd) is het verplicht voor haar om toestemming te vragen van haar voogd voor het huwelijk?

Antwoord: Als ze niet onafhankelijk is, is het verplicht om de toestemming van haar vader te krijgen. Zelfs als ze onafhankelijk is, moet toestemming aan haar vader vragen, dit is op basis van verplichte voorzorgsmaatregel.


16.Vraag:
Ik ben een maagd meisje, moet ik toestemming van mijn vader vragen voor een tijdelijke of permanente huwelijk?

Antwoord: Ja, dat is nodig.


17.Vraag:
Ik ben een maagd meisje, maar financieel onafhankelijk. Is het noodzakelijk om toestemming van mijn voogd te krijgen voor het huwelijk?

Antwoord: Het is noodzakelijk om toestemming te vragen van jouw vader of grootvader (van vaderszijde).

Share.

About Author

Ahlalbayt4iedereen

Wij zijn tot uw dienst! Deel deze informatie a.u.b. met uw vrienden en familie. Heeft u een vraag, opmerking of een klacht? Stuur ons via de contactformulier een email. Wij zullen het snel beantwoorden, Dank U!

Comments are closed.